Pre-roll advertenties

Pre-roll advertenties zijn een effectieve manier van adverteren. Wij leggen uit hoe deze vorm van online marketing werkt en hoe je deze advertenties het beste inzet. Online videoreclame is een doeltreffend middel om jouw klanten te bereiken.

Ontdek de mogelijkheden
pre-roll

Wat is een pre-roll?

De pre-roll advertentie is een korte video-voorvertoning,  afgespeeld voorafgaand aan de video die de app- of websitebezoeker wil bekijken. Vergelijk het met commercials tijdens een bioscoopbezoek. Voorafgaand aan jouw favoriete film worden deze commercials getoond. Je blijft zitten, want het uiteindelijke doel is de film zien.

Een pre-roll is een online voorvertoning en werkt net zo. Op de website en app van Omroep Brabant zien bezoekers voor het kijken van videocontent een pre-roll advertentie. De pre-roll video duurt max. 20 seconden en deze moet volledig worden afgekeken.

video-advertentie

Vertonen op de website en app van Omroep Brabant

Steeds meer mensen zijn actief op het web. Elk moment zijn zij online. De clou is om te zorgen voor een goede zichtbaarheid, op vooral die kanalen die bij jouw doelgroep vertrouwd zijn.

Brabanders willen weten wat er leeft in de provincie. Ze volgen het nieuws, via de website en de app van Omroep Brabant. Het zijn trouwe volgers. Dat resulteert in miljoenen bezoekers per maand. De website en app van Omroep Brabant zijn daarmee de kanalen die voor veel Brabanders vertrouwd zijn.

Met pre-rolls kan je effectief gebruik maken van deze miljoenen bezoekers. Jouw commercials bevinden zich in dezelfde stream als de content die de consument bekijkt. Je bepaalt zelf hoe vaak hij wordt vertoond.

Bij Omroep Brabant moet de pre-roll advertentie worden afgekeken. Kijkers kunnen de reclame pauzeren om te zien hoelang de pre-roll duurt. Tijdens het bekijken van de pre-roll kan via de actieknop worden doorgeklikt naar jouw website. Dit heet een zogenoemde ‘call-to-action’. Verwerk bijvoorbeeld in jouw pre-roll actietermen als ‘Download de brochure’ en ‘Bestel nu’. Daardoor zien kijkers jouw advertentie, levert het naamsbekendheid op en krijg je meer websitebezoekers.

De voordelen

  • Pre-rolls bieden een hoog reclamebereik
  • Het is een aantrekkelijke advertentievorm voor consumenten; veelzijdig en boeiend
  • Het kent een gericht doelgroepbereik; De pre-roll kan je in jouw regio op basis van context vertonen.
  • Videoreclame blijft goed hangen; beeld verteld meer dan woorden
  • Online video’s zijn ideaal voor toepassing op mobiel
  • Pre-rolls moeten volledig bekeken worden, wegklikken na een paar seconden is niet mogelijk
  • Het gemiddelde uitkijkpercentage bij een pre-roll van maximaal 20 sec. is gemiddeld 83,41%
  • Er is klikmogelijkheid naar jouw website
  • Pre-rolls zijn meetbaar. Het stelt jou in staat om de klantreis beter te kunnen volgen; de beslismomenten van jouw klant worden inzichtelijker
  • Je krijgt meer opties in je marketingmix

Onze succesverhalen

Brabanders verstaan elkaar. Dat hebben ze ook in Uden ervaren. Op een herkenbare manier krijgen miljoenen kijkers de pre-roll advertentie van Van den Bosch Tuin & Terras onder ogen. Door de online marketing en tv-reclame bij Omroep Brabant groeien ze in naamsbekendheid en omzet. In Midden-Brabant en daarbuiten weten ze hen te vinden voor sierbestrating en tuindecoraties.

Bekijk alle succesverhalen

Jouw pre-roll campagne

Bij het uitrollen van een online reclamecampagne komt veel kijken. Wie wil je bereiken? Hoe wil je dat doen? Met welke boodschap? Een succesvolle pre-roll campagne begint met de juiste strategie. Zodra die strategie is bepaald, start de productie van de reclame video. Ook tijdens jouw online marketingcampagne houd je de vinger aan de pols. Je wil bijsturen als dat nodig is.

Strategie uitzetten

Jouw pre-roll campagne start met een strategiesessie. Samen met onze media-adviseur doe je onderzoek naar jouw doelstellingen. Wie is jouw doelgroep? Welk verhaal wil je vertellen? Wat wil je bereiken? Hoe zet je het succesvol in? Zijn er nog andere kanalen die voor jouw organisatie en doelen ingezet kunnen worden?

Tijdens deze strategiesessie wordt de klantreis van jouw consumenten inzichtelijk gemaakt. Met de focus op jouw doelgroep ontstaat een strategisch plan van aanpak met daarin jouw videostrategie.

productie

Productie

Zodra de wensen voor de campagne strategisch in kaart zijn gebracht, start de productie. Dit aspect besteden we uit aan specialisten. Mensen die, net als jij, ook de kwaliteit van hun vak verstaan.

Wij regelen dat de externe producent het eindresultaat van de video op tijd en op de juiste manier bij ons aanlevert. Vervolgens plaatsen wij het gemaakte videomateriaal op de website en app van Omroep Brabant.

Rapporteren en optimaliseren

Jouw plan met videostrategie is geen statisch gegeven. Online marketing is een dynamische wereld. Meten is weten. Monitoring is onmisbaar. Daarom optimaliseren we jouw online aanwezigheid aan de hand van data-analyse en datarapporten.

Als je online adverteert, genereer je data. In een oogopslag zie je de effecten van jouw pre-rolls. Hoe vaak wordt er doorgeklikt naar jouw website? Deze data gebruiken we om jouw resultaten te verbeteren. Zo maximaliseer jij jouw reclamecampagne en optimaliseer jij jouw investering.

rapporteren

Het bereik van online marketing

In de advertentiewereld zijn er veel wegen die naar jouw klant leiden. Online marketing biedt een combinatie van zichtbaarheid en klikbaarheid. Die ene muisklik is genoeg om naar jouw website te leiden. Online marketing is doeltreffend. Je ziet wie er klikt, hoe vaak er wordt geklikt en wanneer er wordt geklikt. Dat consumentengedrag is vast te stellen uit hoe kijkers met jouw pre-roll advertentie omgaan.

Bereik online miljoenen bezoekers per maand